Stroj spadol 25. mája pri Chate pod Rysmi (2 250 m n. m.). Nikomu sa nič vážnejšie, našťastie, nestalo. Z vrtuľníka sa však stala atrakcia a keďže turistická sezóna sa začala 1. júna, tak si to ľudia smerujúci na chatu nemohli dať ujsť. Paradoxné však bolo, že o stroj nikto nejavil záujem.
Dokonca ani ľudia z Leteckého a námorného vyšetrovacieho úradu tam neprišli. „Dva dni po nehode mi volali, aby som im to všetko pofotil. Neprišla polícia ani inšpekcia životného prostredia,“ tvrdí chatár Viktor Beránek, ktorý bol očitým svedkom nehody.
„Letecký a námorný vyšetrovací útvar vrtuľník nezadržal, keďže k vyšetrovaniu ho už nepotreboval. Pilot vyšetrovateľom uviedol, že dôvodom pádu bola jeho chyba a na vrtuľníku nebola žiadna technická chyba. Vrtuľník si jeho majiteľ odstránil na vlastné náklady,“ vyjadril sa pre Nový Čas rezort dopravy.
Za 5 minút
Transport stroja včera ráno zabezpečila firma, ktorá sa špecializuje na vrtuľníkovú prepravu. Helikoptéra Mi-8 o deviatej vzlietla z Letiska Mlynica a o 15 minút už „visela“ nad havarovaným strojom. „Celá vzdušná operácia trvala naozaj pár minút, ale príprava trvala dva dni. Najprv sme museli formálne všetko vybaviť a pripraviť, potom museli dvaja viazači vyjsť na Chatu pod Rysmi a bremeno, v tomto prípade vrak vrtuľníka, odborne pripraviť na transport a precízne upevniť transportné popruhy. Potom prišla tá najzložitejšia fáza, počkať si na vhodný okamih počasia,“ opísal nám celú akciu majiteľ firmy Michal Orolín (58).
Vrtuľník za dve minúty zniesli na Popradské pleso. Odopnúť ho musel vyškolený viazač. O to sa postaral Maroš Štefaňák. „Prevážali sme už všeličo, ale havarovaný vrtuľník, to si veru nepamätám,“ povedal. Po tejto leteckej príhode ostal v chate na stene jeden list rotora, ktorý po náraze vymrštilo až za budovu.