Postup pri čistení
Povysávanú plochu sedadla hojne postriekame čistiacim prostriedkom na čalúnenie a potom necháme penu pôsobiť päť minút. Už po tomto krátkom čase uvidíme, že časť uvoľnenej špiny zostáva na povrchu peny, ktorá pomaly spľasne. Uvoľnené nečistoty pozbierame suchou handričkou z mikrovlákna.
Pracujeme s veľkým tlakom, aby sme odstránili čo najviac nečistôt. Voda pomáha uvoľňovať nečistoty. Ak ju chceme použiť, naplníme fľašu s mechanickým rozprašovačom čistou vodou a prestriekame napenený povrch. Nebojte sa vysokého zmáčania čalúnenia, ak v ďalších krokoch použijete mokrý (tepovací) vysávač. V prípade odolných škvŕn sa odporúča penu zapracovať aj pomocou kefy. Nepoužívame kefy s príliš tvrdými štetinami. Mokrý vysávač odsaje nečistoty z čalúnenia.
Nie je to drahé
Nielenže čalúnenie teraz dobre vyzerá, ale aj oveľa lepšie vonia! Rekonštrukcia trvala asi tri hodiny, ale stálo to za to. So správnymi výrobkami a s uvedeným postupom možno aj silne znečistené čalúnenie obnoviť do pôvodného stavu. Dokonca aj vtedy, ak sa špina vo vláknach nachádzala niekoľko rokov, ako to bolo v prípade testovaného vozidla, ktoré nepoznalo čistenie čalúnenia 16 rokov. Mokrý vysávač nemusíme vlastniť, dá sa aj prenajať (cca 30 eur), čím výrazne klesnú náklady. Pena na čalúnenie stojí 6 až 12 eur, kefové nadstavce od 5 do 15 eur.