To, že piloti dokázali v takejto desivej situácii dostať stroj a všetkých jeho pasažierov na zem, bola podľa Friesacher zásluha vysoko spoľahlivej technológie v lietadlách. „V 97 percentách všetkých prípadov lieta takéto lietadlo na autopilota. Ak sa lietadlo dostane do takejto prudkej búrky, posádka kokpitu je spočiatku vystavená obrovskému množstvu hluku. Potom musíte odfiltrovať, čo sa presne stalo. V ďalšom kroku sa rýchlosť zníži a všetko sa snaží zabezpečiť, aby autopilot fungoval ďalej,“ hovorí Friesacher, ktorý bol sám desaťročia kapitánom v Austrian Airlines.
Tvrdí, že v tomto prípade sa pilotom s veľkou pravdepodobnosťou podarilo vykonať automatické pristátie. „Ak však technológia zlyhá, ľudia musia byť schopní prevziať kontrolu. Intenzívne sú na to školení aj piloti. Bezpečnostné štandardy v Austrian Airlines sú naozaj extrémne vysoké,“ skonštatoval odborník na letecké nehody.