Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Sekundy hrôzy v lietadle smerujúcom do Viedne: Panika na palube! Z výšky škôd vás rozbolí hlava

Sekundy hrôzy v lietadle smerujúcom do Viedne: Panika na palube! Z výšky škôd vás rozbolí hlava

Zdroj: x/exithamster

Reklama

Rozbité okná pilotnej kabíny a odtrhnutý nos lietadla! Takto poškodený Airbus A320 OE-LBM spoločnosti AUA pristál v nedeľu večer na viedenskom letisku. Dvadsať minút pred pristátím ho zastihlo krupobitie, ktoré pilotom neoznámil meteorologický radar.

Boli ste aj vy v lietadle, ktoré zasiahlo krupobitie? Ozvite sa nám na tip@novycas.sk alebo whatsapp 0918 620 001 a opíšte, čo sa tam dialo!

Airbus uskutočnil let z Palmy de Mallorca do viedenského Schwechatu. Lietadlo, ktoré slúži už 23 rokov, bez varovania zastihlo silné krupobitie v oblasti štajerského Hartbergu vo výške približne 6 000 metrov. V priebehu niekoľkých sekúnd krúpy rozbili okná kokpitu, zničili prednú časť trupu a spôsobili aj ďalšie vážne poškodenia lietadla.

Ovládacie prvky lietadla a oba motory však našťastie zostali funkčné. Vzniknutá situácia bola pre pilotov mimoriadne náročná, ale kapitánovi a jeho prvému dôstojníkovi sa napriek podmienkam podarilo bezpečne pristáť. „Myslím, že sme boli asi 20 minút pred pristátím, keď sme sa dostali do búrky a mraku krúp a začali sa turbulencie,“ opísala zážitok americkej televízii ABC cestujúca Emmeley Oakley.

Lietadlo Boeing: Kryt motora narazil do vztlakovej klapky.

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Lietadlo Boeing kryt motora narazil do vztlakovej klapky
    Zdroj: NČ/ X/ @coopatroopa6

    Následne dodala, že dopad krúp na lietadlo bolo jasne cítiť a bolo to tiež nesmierne hlasité. Na palube lietadla sa okamžite spustila panika, ľudia kričali od strachu, po kabíne lietali telefóny a hrnčeky. Posádke sa však podarilo cestujúcich upokojiť.

    Podľa prvých odhadov sa materiálne škody budú pravdepodobne pohybovať prinajmenšom v šesťcifernej sume a lietadlo bude mimo prevádzky niekoľko týždňov. Odborníci z AUA budú musieť teraz rozhodnúť, či sa ešte vzhľadom na jeho vek oplatí lietadlo vôbec opravovať.

    Autor: tr, Nový Čas

    Vyberáme pre Vás niečo viac

    Súvisiace