Aby sa z dovolenky nestalo FIASKO: V akých prípadoch máte nárok na kompenzáciu?
11. 6. 2024, 9:25

Zdroj: istock
Zrušený let, prírodná katastrofa v dovolenkovej destinácii či stratená batožina vedia pokaziť dovolenku. Čo v takých prípadoch robiť, ako pomôže cestovné poistenie a kedy má klient nárok na kompenzáciu či náhradu škody poradila hovorkyňa Union poisťovne Beáta Dupaľová Ksenzsighová.
Nepríjemnou komplikáciou pri odlete na dovolenku je náhle zrušený let. "Ak bol let zrušený a letecká spoločnosť vás o tom neinformovala najneskôr 14 dní pred odletom, máte právo na kompenzáciu," priblížila Ingrid Ludviková zo Zastúpenia EK na Slovensku. Suma odškodnenia sa pohybuje od 250 do 600 eur v závislosti od vzdialenosti cieľovej destinácie.
V prípade zmeškaného letu pre technickú poruchu či v prípade nepriaznivých poveternostných podmienok môže pomôcť poistenie mimoriadnej situácie. "V prípade, že z dôvodu mimoriadnej udalosti klient zmešká odchod lietadla alebo iného hromadného dopravného prostriedku, má nárok na úhradu cestovných nákladov na náhradnú prepravu do miesta pobytu v zahraničí," dodala Dupaľová Ksenzsighová.
Sú Briti skutočne najhorší dovolenkári?

Znepríjemniť dovolenku môže aj prírodná katastrofa v dovolenkovej destinácii. Cestujúci vtedy môžu žiadať o kompenzáciu storno poplatkov. "Platí to v prípade, ak Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR vydá oficiálne vyhlásenie, že v mieste pobytu, kam ste mali ísť, je zvýšené nebezpečenstvo z dôvodu živelnej udalosti, a preto tam neodporúča vycestovať," vysvetlila hovorkyňa.
Strana
1/2
Pokračovanie na ďalšej strane