Dovolenkári, ktorých živelná udalosť zasiahla už na dovolenke, majú tiež nárok na kompenzáciu, avšak musia mať uzatvorené doplnkové poistenie mimoriadnej situácie. Poisťovňa im môže preplatiť cestovné náklady spojené s predčasným návratom do domoviny či nevyčerpané ubytovanie a stravu. Ak sa poistený klient z krajiny zasiahnutej prírodnou katastrofou nemôže dostať domov v pôvodnom termíne, má nárok aj na predĺženie platnosti poistenia až o 10 dní.
Cestovné poistenie môže dovolenkárom pomôcť aj v prípade straty či oneskoreného dodania batožiny leteckou spoločnosťou. Poistený klient má v tomto prípade nárok na náhradu škody, jej výška závisí od doby oneskorenia batožiny. Za stratenú batožinu sa považuje tá, ktorú letecký prepravca nedodá do 21 dní. Stratu treba najskôr oznámiť príslušnému prepravcovi, ktorý za ňu zodpovedá a má povinnosť klienta odškodniť.
Skomplikovať dovolenku vie aj choroba, ktorá vypukne krátko pred odletom. V prípade, ak lekár vycestovanie neodporučí, je možné v rámci cestovného poistenia využiť poistenie storno zájazdu či objednanej služby.
Ak by klient aj tak vycestoval a jeho stav sa v zahraničí náhle zhorší, v prípade hospitalizácie poisťovňa náklady už nemusí preplatiť. "Je to z dôvodu, že náklady na liečenie existujúcich chorôb, ktorých liečenie začalo už pred vycestovaním, sú z poistného plnenia vylúčené," doplnila Dupaľová Ksenzsighová.