Slnko, pláže a kúpaliská, festivaly či posedenia s priateľmi, aj vy si takto predstavujete letnú pohodu? A čo tak pridať na zoznam aj dobrú grilovačku, pri ktorej sa terasou bude šíriť vôňa pečených klobás alebo bravčových rebierok v pikantnej marináde? K letu patrí grilovacia sezóna a aj tá tohtoročná sa určite vydarí, ak pri nej stavíte na istotu. Na mäsové špeciality, ktoré nielen chutia, ale majú aj overenú kvalitu zo Slovenska. „Slovenskí zákazníci veľmi radi grilujú,“ hovorí Zoltán Fitos, riaditeľ dunajskostredského mäsokombinátu, ktorý na naše pulty dodáva čerstvé mäso výlučne z domácich chovov. Garancia pôvodu a zloženia mäsových výrobkov je pre Istermeat na prvom mieste.
Domáce chovy, poctivá výroba
„Spoliehame sa len na poctivú výrobu. Nepoužívame stabilizátory, ani umelé farbivá a mnohé naše produkty sú úplne bez éčok. Napríklad receptúra našich klobás obsahuje len čerstvý cesnak, soľ, papriku, korenie a rascu, vďaka čomu si zachovávajú vysokú kvalitu a vynikajúcu chuť,“ pokračuje riaditeľ spoločnosti, ktorá vďaka krátkemu dodávateľskému reťazcu dokáže zaručiť prvotriednu čerstvosť svojej produkcie. „Ak sa zviera v nedeľu porazí, v pondelok sa spracuje aj zabalí a v utorok sa už mäso ponúka v predajniach Kauflandu. Skôr to ani nie je možné, pretože mäso sa pred spracovaním musí 12 hodín chladiť.“
Značka Istermeat na trh prináša okrem 100 percentne slovenskej bravčoviny a hovädziny aj mäsové výrobky. Klobásky a údeniny dokonca tvoria až 80 percent jej produkcie, v rámci ktorej môžu spotrebitelia v Kauflande nakupovať aj grilovacie špeciality. Ikonická domáca klobása so syrom či pikantná slimáková klobása z radu K- Z lásky k tradícii, aj vám sa pri predstave, že ich zberáte z rozpáleného roštu, už štartujú chuťové poháriky?
Slovenské mäso je zárukou kvality
Odkedy reťazec v roku 2018 spustil projekt stopercentne slovenského mäsa, v regáloch ponúka bravčovinu a hovädzinu z domácich chovov. „Pochádza zo zvierat, ktoré boli narodené, chované, porazené aj rozrobené na Slovensku a keďže zákazníci sa o pôvod mäsa zaujímajú čoraz viac, ponuku stále rozširujeme,“ tvrdí Peter Jarošík, nákupca z oddelenia mäsa v spoločnosti Kaufland Slovenská republika. V regáloch pod značkou K- Z lásky k tradícii nájdu spotrebitelia aj mäso z welfare chovov. Zvieratá v nich žijú v pohodlnejších podmienkach s neustálym prístupom k vode, potrave aj čerstvému vzduchu, čo sa odráža na najvyššej kvalite mäsa.
Slovenskú DNA majú aj pochúťky určené na grilovačky a opekačky, ktorých sortiment sa u obľúbeného predajcu potravín rozrastá. „Grilovacie špeciality sme doplnili o rebierka v štyroch rôznych marinádach, o dva druhy marinovanej panenky a o bravčové kolená, ale verím, že zákazníci ocenia aj mäso na burgre, ktoré je mixom hovädziny a bravčoviny. Ide o mäso výlučne zo slovenských chovov, lebo v Kauflande nám záleží na kvalite, aj na tom, aby sme podporovali domácich dodávateľov,“ pokračuje Peter Jarošík.
Slimák z Dunajskej Stredy je lahôdka
Keďže až 80 percent slovenských ošípaných sa chová na západe krajiny, poloha v srdci Žitného ostrova je pre Istermeat veľkou výhodou. Rásť sa mu darí aj vďaka spojeniu so silným partnerom, ktorým je pre firmu obchodný reťazec a s ktorým spoločne vymýšľajú nové produkty. „S Kauflandom sme na trh priniesli grilovanú domácu klobásu so syrom, ktorá spája lahodnú chuť mäsa, čili papričiek jalapeno a čedaru. Veľmi dobré ohlasy máme aj na receptúru gril slimáka, ktorý sa roluje ručne do baranieho črievka, je bez éčok a obsahuje sto percent mäsa. Pochvaľuje si ho každý, kto tento výnimočný produkt K- Z lásky k tradícii ochutná,“ pokračuje Zoltán Fitos, ktorý má v zálohe aj overený grilovací trik. Mäso odporúča najskôr predvariť, až potom položiť na horúci rošt, vďaka tomu získa kôrku, ale zostane chrumkavé a so šťavnatým vnútrom.
Nielen predajca, aj dôležitý partner
Podpora reťazca má v dunajskostredskom mäsokombináte aj podobu dobre zohratej celoročnej spolupráce. „V mäsiarskom biznise vstupuje do hry aj aktuálne ročné obdobie. V zime sú žiadanejšie skôr zabíjačkové špeciality, v lete zákazníci uprednostňujú sortiment vhodný na grilovanie. Keď nám nejaký produkt chýba alebo niečoho máme navyše, Kaufland nám vie vyjsť v ústrety a funguje ako spoľahlivý spoluhráč,“ vysvetľuje riaditeľ spoločnosti, v ktorej pracuje vyše 250 zamestnancov. Závod má pod jednou strechou porážkareň, rozrábku aj výrobné linky. Denne jeho brány opúšťa približne 280 ton produktov a každý mesiac dokáže spracovať mäso zo 14 tisíc ošípaných. Tie spolu s mangalicami vyrastajú na vlastnej farme dodávateľa alebo na farmách v okolí.
Grilovačka s láskou k Slovensku
Mimochodom, viete, aké pochúťky počas grilovacej sezóny u Slovákov vyhrávajú? Kým muži si vyberajú najmä mastnejšie rebierka, vyprážané bravčové líčka, pečené kolená či pikantné klobásky, ženy siahnu skôr po suchšom mäse a sviečkovej panenke. A ak v Kauflande pri nákupe týchto špecialít stavíte na produkty, ktoré pre milovníkov opekačiek vyrábajú domáci dodávatelia, vaše pohodové leto bude plné gurmánskych zážitkov aj lásky. Grilovačka s láskou k Slovensku totiž chutí najlepšie.