Svoj názor pridal aj dopravný analytik Ján Bazovský, ktorý má za to, že ak tadiaľto vlaky naozaj nepremávajú, mali by byť dopravné značky stop a jednokoľajové dopravné značenie, prekryté. “Vodiči sú povinní dodržiavať pokyn, ktorý vyplýva z dopravného značenia. V prípade tejto konkrétnej značky je naplnená len formálna stránka priestupku, keďže značka stoj, daj prednosť v jazde pred železničným priecestím má vodiča upovedomiť o tom, aby zastal a nevystavil ohrozeniu života a zdravia seba, spolujazdcov a tiež cestujúcich vo vlaku. V situácií, kedy má koľaj len pár metrov a vlaky na danom úseku nepremávajú, toto nebezpečenstvo nehrozí. Nerozumiem tiež tomu, ako môžu byť za tento priestupok uložená pokuta. Aká to je závažnosť konania? Aký je následok? Formálne dochádza k priestupku, no to je tak všetko. Miesto toho, aby správca cesty zabezpečil na danom úseku plynulosť cestnej premávky, keď pominuli dôvody na využívanie dopravnej značky, policajti jej nedodržanie pokutujú…Riešenie je v tomto prípade jednoduché - prekryť dopravnú značku. Policajti by o tom, že aktuálne nedáva zmysel, mali veľmi dobre vedieť a upozorniť na to správcu cesty.”
Na dopravné značenie v Strážskom sme sa opýtali aj polície. “Dočasné dopravné značenie na ceste I/18 v meste Strážske, týkajúce sa rekonštrukcie železničnej trate, je umiestnené v zmysle platnej legislatívy, na základe predloženej projektovej dokumentácie dočasného dopravného značenia a jeho určenia, ktoré vydal príslušný cestný správny orgán.Policajný zbor SR nevedie štatistiku uložených pokút za porušenie konkrétnych dopravných značiek.”
Situáciu s dopravným značením na Mierovej ulici podrobnejšie vysvetlil primátor Strážskeho Patrik Magdoško. “Na danom mieste síce vlaky nepremávajú, no premáva tam súprava, ktorá robotníkom dováža na stavbu štrk, koľajnice. Prechádza tadiaľto raz - dvakrát denne, vrátane večerných či nočných hodín. A kebyže tam značky, ktoré spomínate, nie sú a ľudia si na to zvyknú, mohlo by dôjsť k tragédii. Nie je to teda tak, že tadiaľto nie je žiadna premávka. Čo máme spočítané, mestom denne prejde 11 - tisíc áut. Veľká časť z nich súpravu dovážajúcu materiál nestretne, no niektorí áno a ako sa hovorí, nešťastie nechodí po horách ale po ľuďoch. Pravidelne sa zúčastňujem kontrolných dní, vrátane tohto úseku a som toho názoru, aby tam tá značka zostala.”