"Ak si klient svoje životné poistenie neaktualizuje a má ho nesprávne nastavené, tak až vo chvíli, keď to bude najviac potrebovať, môže zistiť, že nemá nárok na poistné plnenie od poisťovne. Prípadne mu vyplatí sumu, ktorá mu dostatočne nepomôže a nepokryje jeho výpadok príjmu," upozornil riaditeľ pre životné poistenie v spoločnosti Fingo.sk Patrik Szabó.
Poukázal na to, že aj keď ľudia majú uzavreté životné poistenie z minulosti, neznamená to, že sú dostatočne krytí. Poistenie, ktoré bolo postačujúce pred piatimi či desiatimi rokmi, totiž vo väčšine prípadov nepokrýva aktuálne potreby. "Za tie roky sa u ľudí mohla zmeniť finančná situácia, výška príjmu, úverové záväzky, zároveň rástla inflácia, zvýšili sa aj náklady na lieky či zdravotné pomôcky, ktoré nepreplácajú zdravotné poisťovne. Všetky tieto zmeny musí reflektovať aj životné poistenie," zdôraznil odborník.
Pri nastavení životného poistenia podľa neho neexistuje jeden všeobecný vzorec na výšku poistných súm alebo na výber vhodných pripoistení. Odporúča však dodržiavať určité všeobecne platné pravidlá. Optimálne pripoistenia a poistné sumy majú zohľadňovať rodinnú situáciu, príjem, povolanie, či výšku finančných záväzkov.