Poľský veľvyslanec na Slovensku Maciej Ruczaj potvrdil, že v pohraničí chýba najmä kvalitná infraštruktúra. "Máme 551 kilometrov spoločnej hranice a nemáme jediné expresné alebo diaľničné prepojenie. V prípade Poľska je to náš posledný sused, s ktorým nemáme takéto spojenie, je to najväčšia brzda, pretože to znižuje možnosti ekonomického a medziľudského styku," skonštatoval. Ako problematický vidí tiež náročný proces prepojenia osobnej dopravy medzi oboma krajinami, či už ide o autobusovú alebo vlakovú. Verí, že nové nastavenie mechanizmov celý proces urýchli.
Štátny tajomník rezortu Michal Kaliňák dodal, že ak prejde v parlamente novela kompetenčného zákona, tak pod ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie prejde agenda mestského rozvoja z rezortu dopravy. "Potrebujeme nanovo rozbehnúť medzivládne komisie. Cieľom je nastaviť všetky nové programy vrátane nórskych a švajčiarskych finančných mechanizmov, aby sme dokázali spojiť aj nadnárodné mestské programy, ktoré sú súčasťou mestského rozvoja a do územia preinvestovať financie na projekty, ktoré budú užitočné a udržateľné," uzavrel Kaliňák.