"Medzi najzávažnejšie nedostatky patrí napríklad nedodržanie času začiatku testovania stanoveného v harmonograme či nedodržanie stanoveného času na doručenie a rozdanie zadaní," uviedla hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská. Ako zdôraznila, aby boli maturitné skúšky skutočne objektívne, dodržiavanie pokynov je viac než potrebné.
Hovorkyňa doplnila, že priebeh testovania narúšalo i napríklad nedodržanie pokynov pri práci s nahrávkami alebo nekorektné a neúplné zadávanie pokynov týkajúcich sa samotnej práce s testami. Rovnako aj nevypnutie mobilného telefónu. Na objektivitu testovania podľa nej mohlo mať vplyv tiež prerušenie oddeľovania odpoveďových hárkov od kópií alebo neprítomnosť žiakov a administrátora v učebni počas zverejňovania zadaní.
"Tieto zistenia nie sú novinkou, práve, naopak, rovnaké problémy sa nám potvrdzujú každoročne. Preto opäť prízvukujem naše odporúčania riaditeľom škôl, a to zabezpečiť školského koordinátora, ktorý bude zodpovedne plniť všetky úkony spojené s externou časťou a písomnou formou internej časti maturitnej skúšky a zabezpečiť ich priebeh v súlade s pokynmi," dodala Štofková Dianovská.
Viac informácií k zisteniam je v správe o Stave realizácie externej časti a písomnej formy internej časti maturitnej skúšky na gymnáziu a strednej odbornej škole v Slovenskej republike v školskom roku 2023/2024.