Študenti by si mohli podľa ministra vyberať z viacerých úrovní maturity z matematiky. Náročnejšiu úroveň by mohli absolvovať napríklad budúci študenti technických odborov vysokých škôl.
"Vnímame, že aj pre rozvoj analytického myslenia, rozvoj zručností, ktoré nie sú priamo matematické, tá matematika dáva základy. Aj na štúdium na mnohých humanitných vysokých školách," povedal Drucker.
Štátny tajomník rezortu školstva Slavomír Partila hovoril v tejto súvislosti o dôležitosti spolupráce s odbornou verejnosťou. Poukázal aj na potrebu kvalitnejšej prípravy učiteľov matematiky.
Z nedávneho prieskumu realizovaného Študentskou radou stredných škôl (ŠRSŠ) pod záštitou rezortu školstva vyplýva, že až 84 percent stredoškolákov je proti zavedeniu povinnej maturity z matematiky. V prípade možnosti výberu z viacerých stupňov náročnosti je nesúhlas s povinnou maturitou z matematiky nižší aj u respondentov, ktorí predtým nevedeli odpovedať alebo nesúhlasili (64,2 percenta).