Nová železničná zastávka sa nachádza v bezprostrednej blízkosti obratiska mestskej hromadnej dopravy (MHD). Premávajú odtiaľ dve trolejbusové linky spájajúce túto časť Bratislavy s centrom mesta (Rajská) a s hlavnou železničnou stanicou. Autobusová linka 65 zasa prepája Vrakuňu s ďalšími mestskými časťami východnej Bratislavy. V dopravnej špičke jazdí autobusová linka 75 spájajúca Vrakuňu so zdravotníckymi a školskými zariadeniami v Ružinove cez Bajkalskú smerom do Krasňan v Rači. "Je to naozaj široká ponuka spojov," zhodnotil podpredseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Milan Donoval.
Hlavné mesto pre TASR uviedlo, že aktuálne rieši dobudovanie TIOP-u so spoločnosťou Reming, ktorá zastupuje Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vo veci prípravy zmluvnej dokumentácie k povoleniu a realizácii niektorých stavebných objektov. Minulý týždeň bol spoločnosti zo strany magistrátu zaslaný návrh zmluvy o spolupráci, ktorý usporadúva okrem iného vlastnícke vzťahy s hlavným mestom a ŽSR. Hlavné mesto zatiaľ odpoveď nemá.
"Mesto, ako špeciálny stavebný úrad, zatiaľ nemôže vydať oznámenie k ohláseniu stavebných úprav, nakoľko žiadateľ nepredložil dohodu o úprave miestnej cesty podľa cestného zákona," povedal hovorca Bratislavy Peter Bubla s tým, že žiadateľa budú vyzývať na doplnenie podania.
V prípade, že ŽSR budú mať vyriešený vzťah k pozemkom pod stavbou a budú mať kompletnú žiadosť, hlavné mesto podľa hovorcu vydá potrebné povolenie v čo možno najkratšom čase. "Sme pripravení komunikovať aj na tému záchytných parkovísk," doplnil Bubla.
TIOP Vrakuňa je prvým terminálom, ktorý ŽSR realizujú v Bratislave. S jeho výstavbou za 3,9 milióna eur sa začalo vlani koncom októbra. Avizovaných bolo viacero. V súčasnosti sa pracuje na projekte TIOP Lamačská brána (Bory) či TIOP Ružinov. V rámci plánov sa spomínajú aj terminály v Rači, Petržalke či na Železnej studničke.