"Takže máme viac peňazí na kilometer železničnej trate a v akom stave ich máme? Súčasný stav železničných tratí si vyžaduje vysoké personálne nároky, a tak zatiaľ čo na Slovensku na jeden kilometer trate je potrebných 2,74 zamestnanca, v Českej republike je to iba 1,47 zamestnanca. Navyše, u našich susedov majú pozitívne skúsenosti aj s dopravným fondom a zákon, ktorý by ho definoval, nemusí byť vôbec slohová práca a stačí sa inšpirovať v ČR," dodal Janckulík.
KDH predpokladá, že zákon o fonde by sa dotkol aj inej legislatívny, ktorú by bolo potrebné tiež novelizovať. Janckulík dodal, že cieľom KDH je momentálne rozvíriť diskusiu naprieč politickým spektrom, vysvetliť pozitíva fondu a zlepšiť slovenskú infraštruktúru, a tým aj bezpečnosť cestovania na Slovensku.