"Každý jeden vlak mešká a to ešte máte šťastie, ak vôbec sedíte a víťazstvom je, ak tam funguje klimatizácia. Napriek tomu niektoré politické strany hovoria, že zrušenie vlakov zadarmo je pre nich červenou čiarou. Vlaky zadarmo sú populistický mýtus, pretože sa na ne skladáme všetci a výsledkom je absolútne nehospodárenie," uviedol Gröhling.
Napriek tomu, že do železníc idú milióny, je Slovensko podľa neho stále ďaleko za štandardom západnej Európy. Dodal, že štátna dotácia osobnej dopravy na železnicu sa pohybuje na úrovni 409 miliónov eur a priemerná dĺžka meškania vlakov naďalej stúpa. "Zaostávanie dokazuje aj najnovšia analýza Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP). Priemerná dĺžka meškania vlakov narástla za ostatné štyri roky na dvojnásobok," podotkol Viskupič.
Bez udržiavaných koľají a bezpečne riadenej železničnej cesty vlak do cieľa nedorazí
Hlavnými dôvodmi sú podľa neho nedostatok moderných vozidiel a poruchovosť, ako aj veľmi zlý stav infraštruktúry. "Od roku 2019 po 31-% inflácii a tiež 31-% raste priemernej nominálnej mzdy sú tržby národného dopravcu Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) z vnútroštátnej dopravy stále pod úrovňou roka 2019, a to po koľajach jazdí viac vlakov," objasnil Viskupič s tým, že tržby pokrývajú len 20 % nákladov vlakovej dopravy, pričom toto percento každým rokom klesá.