Keďže prioritou letiska je odbavenie kufrov cestujúcich, ktorí z Prahy odlietajú, problémy môžu pretrvávať pri ich výdaji. Letisko preto pri dlhšom čakaní odporúča cestujúcim vyplniť reklamačný formulár pri priehradke handlingovej spoločnosti a batožinu im do troch dní pošlú na uvedenú adresu.
Dôvodom problémov je podľa Divíškovej predovšetkým preťaženosť vzdušného priestoru, z čoho vznikajú veľké meškania a kumulácia premávky. Ďalším z dôvodov je nedostatok pracovníkov. "Intenzívne pracujeme na tom, aby sa nečakaná situácia vyriešila. K náprave musí dôjsť tiež v rámci systémového riešenia v európskom vzdušnom priestore, čo, bohužiaľ, neočakávame," dodala.
Letisko preto cestujúcim aj napriek súčasnej stabilizácii situácie odporúča zbaliť si v nasledujúcich dňoch na palubu lieky a nevyhnutné hygienické potreby.