Bude horšia a lepšia maturita?
Milan Búci, riaditeľ Školy umeleckého priemyslu v Bratislave
Maturita z matematiky podľa môjho názoru je hľadanie riešenia, ktoré nie je správne. Ja súhlasím s maturitou z matematiky s tým, že nech si vysoké školy určia, či chcú maturitu z matematiky - strojárina, stavarina a podobne. Nemyslím si, že umelec, herec, hudobník potrebujú mať maturitu z matematiky. Tí potrebujú maturitu z odborných a umeleckých predmetov, dejín výtvarnej kultúry, lebo sa venujú niečomu inému. Takže keby sme to dnes poňali tak, že všetci majú mať maturitu, vôbec si neviem predstaviť dvojstupňovú úroveň. Čo to bude? Bude to horšia maturita a bude uznávaná, ale bude aj lepšia maturita? Už sme zažili maturitu z rôznych úrovní jazykov, ale pre výsledný efekt to nemá nič. Môže sa stať, že žiak, ktorý ide z vyššej úrovne, má horšiu známku a potom mu priemer, ktoré vysoké školy berú do úvahy, vychádza horší ako tomu, kto pôjde z nižšej úrovne. Opýtam sa - dobrý právnik, keď nebude vedieť matematiku, nebude dobrý právnik?
Má to význam?
Milan Holota, riaditeľ Gymnázia v Nových Zámkoch
Nepovažujem to za šťastné riešenie, lebo to čo je na silu nevznikne vždy dobré, bol tu jeden dobrý model, keď si mohli žiaci vybrať medzi cudzím jazykom a matematikou a vždy to využili. Vybrali si to, čo potrebovali, kvalitu matematiky toto nedorieši. Plošné nariadenia ja nepovažujem za šťastné riešenie. Má to význam? Ten ľudský, že žiak, ktorý chce ísť na prírodné vedy, máme ho drilovať z matematiky?