Drucker odôvodnil svoje rozhodnutie o maturite z matematiky potrebou rozvoja analytického myslenia a zručností, ktoré tento predmet prináša. A to nielen pre technické, ale aj humanitné odbory. „Matematika je základom pre štúdium na mnohých humanitných vysokých školách,“ tvrdí Drucker.
Navrhuje, aby si študenti mohli vyberať z viacerých úrovní maturity - náročnejšiu pre budúcich technikov a jednoduchšiu pre ostatných. Budú študenti pripravení na túto výzvu? Povinná maturita z matematiky už v minulosti na Slovensku bola, zrušila sa začiatkom 90. rokov hlavne z dôvodov tlaku na väčší výber a voľnosť pri výbere predmetov.
Stredoškoláci nie sú nadšení
Republiková únia zamestnávateľov súhlasí s ministerstvom školstva. Podľa nej je potrebné zvýšiť kvalitu matematického vzdelávania v regionálnom školstve a realizovať viaceré opatrenia a systémové zmeny. Únia zverejnila skromné percento študentov, ktorí si vybrali maturitu z matematiky. Tento rok si na ňu trúflo len 11,6 %, čo je podľa zamestnávateľov alarmujúco málo.
Až 84 % stredoškolákov je proti zavádzaniu povinnej maturity z matematiky. Skutočnosť odhalil najnovší prieskum Študentskej rady stredných škôl v spolupráci s rezortom školstva. Zdá sa, že matematika je pre našich študentov skutočným strašiakom a predstava o jej zavedení v nich vyvoláva paniku.
Keby mali na výber medzi rôznymi stupňami náročnosti, odpor k povinnej matematike mierne klesol, no stále je tu 64,2 % tých, ktorí sú proti aj s touto možnosťou. Matematika ako povinná maturitná skúška je pre väčšinu školákov nepredstaviteľná.