Starostovia už pred časom iniciovali zrušiť spoplatnenie, no neúspešne. Ako dôvod uviedli, že by sa tak výrazne obmedzil tranzit cez Lamač i Záhorskú Bystricu, ktorý pri ceste do Bratislavy využívajú obyvatelia okolitých obcí, aby sa tak vyhli spoplatnenému úseku diaľnice.
Pripomenuli, že okrem riešenia komplikácií, tvorby kolón a neúmernému zahusťovaniu premávky najmä v čase dopravných špičiek, by nespoplatnený úsek diaľnice znamenal aj zvýšenie bezpečnosti dopravy.
Doteraz však tieto iniciatívy neboli úspešné. „Rokovanie primátora Milana Ftačnika na ministerstve dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja však prinieslo posun a magistrát očakáva, že do konca septembra by mohol dostať pozitívne stanovisko,“ vyjadril sa hovorca primátora Stanislav Ščepán, ktorý dodal, že na výraznejšie zlepšenie dopravnej situácie treba vybudovať veľký obchvat Bratislavy.
Mesto rozbehlo získavanie dát a spracúva dopravný projekt. Ministerstvo je však k projektu zdržanlivé. „V prípade akýchkoľvek zmien ohľadne spoplatnenia diaľničnej siete budeme verejnosť včas informovať,“ uviedol hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Ak zadarmo, tak pre všetkých
dopravný analytik Jozef Drahovský:
- Spoplatnenie má význam, ak peniaze idú správcovi komunikácie. Tento úsek by podľa môjho názoru nemusel byť spoplatnený, musí sa však nájsť náhradné riešenie financovania. Rovnako si myslím, že ak nebude úsek spoplatnený pre osobné autá, nemal by byť ani pre nákladné.