Na čo slúži ventil EGR
Nie každý motor má systém recirkulácie výfukových plynov, ale väčšina dieselových motorov má systém EGR, pretože recirkulácia výfukových plynov je najúčinnejšou metódou znižovania emisií oxidov dusíka. Recirkulácia výfukových plynov sa používa aj v mnohých benzínových motoroch a slúži na zníženie spotreby. Môže to znieť trochu zvláštne, že vlastné výfukové plyny motora sa privádzajú späť do motora. Ale tento technický trik znižuje teplotu spaľovania, čo následne znižuje produkciu škodlivých splodín.
Ventil sa otvára až po zahriatí motora a pri nízkom a strednom zaťažení. Pri plnom zaťažení motora zostáva ventil zatvorený. Celý proces je však veľmi citlivý na presné dávkovanie výfukových plynov.
Vodiči, pozor na mikrospánok! Toto spôsobila chvíľková nepozornosť vodiča nákladného auta.
Pomocou senzorov, akými sú snímač hmotnosti vzduchu (tzv. váha vzduchu) a lambda sondy, riadiaca jednotka motora vypočíta ideálne množstvo výfukových plynov a podľa toho otvorí ventil EGR. Mechanický pohyb ventilu je zvyčajne elektropneumatický alebo elektrický pomocou servomotora.