Ako sa môže ventil EGR pokaziť
Keďže ventil EGR a jeho nastavovací mechanizmus sú umiestnené v prúde výfukových plynov, sú náchylné na zanesenie sadzami. Sadze obsiahnuté vo výfukových plynoch spôsobujú časom karbonizáciu (zuhoľnatenie povrchu) ovládacieho mechanizmu ventilu EGR, čo môže viesť k tomu, že ventil sa už nebude môcť správne otvárať alebo zatvárať.
Po určitom období usadzovania karbónu sa ventil znehybní. Ak sa to stane v zatvorenej polohe, motor sa zvyčajne dá naštartovať a vodič si nič nevšimne. Motor má však vyššie emisie a spotrebu. Väčší problém nastáva, keď sa ventil zasekne v otvorenej polohe. Motor možno ani nenaštartuje, a ak áno, z výfuku sa bude valiť biely dym a motor sa po chvíli vypne.
Pokračovať v jazde s chybným ventilom?
Krátkodobých účinkov chybného ventilu EGR sa väčšinou netreba obávať. Ak je však porucha taká vážna, že motor aktivuje program núdzového chodu, mali by ste okamžite ísť do servisu. Ak je ventil zaseknutý v úplne otvorenej polohe, strata výkonu pod zaťažením a dymenie vás prinútia vyhľadať pomoc. Dlhodobé používanie vozidla s chybným ventilom môže vyústiť do ďalších problémov. Nesprávne spaľovanie spôsobí vysokú tvorbu sadzí a tie budú atakovať časticový filter.