V tom najhoršom prípade môže dôjsť k zničeniu filtra a k poruche drahého turbodúchadla. V predaji sú dostupné komerčné výrobky na prečistenie nasávania aj ventilu EGR. Sú to aditíva, ktoré sa pridávajú do paliva, alebo čističe, ktoré sa striekajú do nasávania za chodu motora. Toto sú však skôr preventívne pomôcky, pri vysokom zanesení treba ventil demontovať a až potom vyčistiť, čo vyžaduje servis a je to nákladné.
Prejavy zaneseného ventilu
Vodič si najskôr všimne, že motor pri akcelerácii trhne, kolíšu mu voľnobežné otáčky, motor stráca na výkone, z výfuku ide biely alebo čierny dym. Spotreba sa za krátky čas začne zvyšovať. Niekedy systém pohonu sám aktivuje núdzový chod. Samotné zhoršenie emisií si vodič nemá ako všimnúť, ak ho na to neupozorní palubný počítač.
Snímače, na základe ktorých ventil pracuje, začnú dostávať protichodné informácie v dôsledku rôznych množstiev výfukových plynov (ich teplôt a tlakov). Rozsvieti sa kontrolka motora na prístrojovom štíte. Riešením je navštíviť servis, kde vám ventil buď vyčistia (ak je to možné), alebo ho vymenia za nový. Ešte predtým pripoja auto na diagnostický počítač, ktorý vypíše chybové hlásenia, ako sú: príliš nízka recirkulácia výfukových plynov alebo únik v nasávacom systéme.