Pre TASR to priblížila hovorkyňa ŽSR Vladimíra Bahýlová s tým, že v súčasnosti evidujú dve vybočenia, a to v úseku Moldava nad Bodvou - Turňa nad Bodvou a Podunajské Biskupice - Nové Košariská.
"Na obidvoch úsekoch boli zavedené potrebné opatrenia, aby nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti železničnej dopravy," dodala Bahylová. Ozrejmila, že pri vybočení dochádza k prekonaniu priečnych a pozdĺžnych odporov tuhosti koľaje. Stabilita koľaje je podľa nej zabezpečená predpisovým zaštrkovaním koľaje, prípadne osadením podvalových kotiev alebo opierok.
"Ďalším overeným opatrením, kedy vieme umelo znížiť teplotu koľajníc a znížiť riziko vybočenia, je náter koľajníc bielou farbou. Toto bolo aplikované na ozubnicovej železnici Štrba - Štrbské Pleso," povedala hovorkyňa. Podotkla, že veľké riziko vybočenia koľaje nastáva pri dosiahnutí teploty koľajníc 50 stupňov Celzia.