Európska komisia (EK) upozorňuje, že podmienky overenia účtu a získania modrej fajočky, ktorá symbolizuje toto overenie, nie sú v súlade so zaužívanou praxou na iných sieťach. Na X si môže ktokoľvek zaobstarať modrú fajočku zaplatením prémiového predplatného. Na sociálnej sieti preto môže vystupovať ktokoľvek ako známa osobnosť, ktorej identita však v skutočnosti nie je overená zo strany prevádzkovateľa siete.
"Keďže si získanie takéhoto overeného statusu môže predplatiť ktokoľvek, negatívne to ovplyvňuje schopnosť používateľov slobodne a informovane sa rozhodovať o pravosti účtov a obsahu, s ktorým prichádzajú do kontaktu," uvádza komisia, ktorá tvrdí, že zaznamenala viacero prípadov zneužitia overeného statusu na oklamanie používateľov.
Overovanie účtov však nie je jediným problémom, na ktorý EK upozorňuje. Brusel poukazuje aj na nedostatočnú transparentnosť siete v oblasti reklamy. X podľa Komisie nedisponuje vhodnou voľne dostupnou databázou reklám, v ktorej by bolo možné reklamy umiestnené na X jednoducho vyhľadať. Práve naopak, spoločnosť zaviedla rôzne spôsoby, akými sťažuje prístup k databáze, napríklad zavedením špecifického dizajnu.