Napríklad v susednom Rakúsku sú pravidlá prísnejšie. Autá do 3,5 tony tam musia chodiť na STK častejšie ako na Slovensku. Rakúske autá štandardne absolvujú STK prvýkrát po 3 rokoch, následne 2 roky po prvej kontrole a potom každý rok. Július Petrus zo Spolku na ochranu vlastníkov automobilov mieni, že tento návrh môže byť v prospech, ale aj na škodu vlastníkov automobilov.
„Vodiči by boli štátom menej zaťažovaní, ale každé predĺženie intervalu umožňuje väčšiu mieru manipulácie s vozidlami a hlavne s ich históriou. Znamenalo by to totiž zväčšenie intervalu aktualizácie údajov pre Register prevádzkových záznamov vozidiel, ktorý je od dát z STK závislý.“
Kontrolou neprešlo 12 %
SNS chce upraviť aj zoznamy povinných činností, ktoré musia v rámci STK prebehnúť, aby bolo auto spôsobilé na prevádzku. Huliak tvrdí, že nie je dôvod na obavy, pretože podľa jeho názoru je zlým technickým stavom vozidiel spôsobené iba veľmi malé množstvo dopravných nehôd. Kritici však môžu namietať, že práve súčasný systém STK zabraňuje nehodám. Podľa štatistík Testek z minulého roka až 12 % prihlásených vozidiel neprešlo technickou kontrolou pre vážne a nebezpečné chyby.