Najčastejšie problémy boli brzdy. Viac než polovica závažných chýb sa týkala práve nich (50,3 %). Svetlá (24 %), podvozok (7,6 %), vybavenie vozidla (5,8 %), zavesenie kolies a pneumatík (5,2 %) a chyby výhľadu z vozidla (2,64 %) tiež spôsobujú neúspešnosť pokusov o prejdenie cez STK.
Politicky to môže dobre znieť
Jozef Drahovský, dopravný analytik
- Slovensko môže sprísniť a skrátiť lehoty pre technické kontroly, ako to urobilo pri autobusoch, taxíkoch a iných vozidlách poskytujúcich služby. Nemôže ich však predĺžiť, pretože platia lehoty stanovené európskym právom. Z tohto dôvodu môže takýto zákon politicky znieť dobre a ľudia by mohli jasať, ale z právnej stránky je nezrealizovateľný. Aj keby sa prijal, prednosť má legislatíva Európskej únie.
Nie je to možné
Marián Rybianský, riaditeľ a predseda predstavenstva Testek
- Vo všeobecnosti nie je možné národným predpisom určiť iný interval technických kontrol, než aký ustanovuje európska smernica 2014/45/EÚ. Podľa nej musia všetky osobné autá absolvovať technické a emisné kontroly najneskôr po štyroch rokoch od prvého prihlásenia a potom najneskôr každé dva roky.