Nové autá by mohli podstúpiť STK až po piatich rokoch namiesto súčasných štyroch. Jazdeným vozidlám tiež pridali rok navyše, lehota by sa zvýšila z dvoch na tri. Odborníci hovoria, že tento zámer je nereálny.
Absolvovanie technickej kontroly (STK) a kontroly emisií (EK) každé dva roky je povinnosťou pre všetkých majiteľov vozidiel starších ako štyri roky. Čím staršie vozidlo, tým viac peňazí treba do opráv investovať, aby prešlo skúškou bez problémov. Kontrola býva pre mnohých majiteľov áut stresujúcou záležitosťou, pretože vozidlo musí byť v dobrej kondícii.
Rudolf Huliak dvojročnú lehotu považuje za nespravodlivosť voči slovenským motoristom, ktorí si nemôžu často dovoliť nové auto. SNS preto pripravila zákon, ktorý chce predstaviť v septembri. „Jazdené autá nebudú musieť ísť na STK každé dva roky, ale po novom každé tri roky,“ vyhlásil Huliak. Lehota pre nové autá by sa mala zo štyroch rokov predĺžiť na päť. „Súčasné pravidlá sú šikanózne. Nie sme národ, ktorý si môže každé tri roky kúpiť nové auto,“ doplnil poslanec.