Z vyšetrovania, ktoré nigérijské úrady viedli od mája 2021 do decembra 2023, vyplynulo, že Meta sa dopustila "invazívnych praktík voči subjektom a spotrebiteľom v Nigérii".
Tamojšia Federálna komisia pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa (FCCPC) obvinila technologického giganta z diskriminačných praktík, zneužívania dominantného postavenia na trhu, neoprávneného poskytovania osobných údajov a odopierania práva Nigérijčanov určiť, ako sa ich údaje používajú.
Okrem udelenia pokuty FCCPC trvá na tom, že Meta musí "dodržiavať platné právne predpisy a zastaviť vykorisťovanie nigérijských spotrebiteľov a ich zneužívanie na trhu". Komisia tiež nariadila americkej spoločnosti, aby sa podobných praktík, ktoré nespĺňajú vnútroštátne platné normy, v budúcnosti zdržala.
Meta sa bezprostredne nevyjadrila na žiadosť AFP o vyjadrenie, podľa FCCPC však spoločnosť je oboznámená s vyše trojročným vyšetrovaním komisie.
Približne tri štvrtiny z 200 miliónovej populácie tejto najľudnatejšej africkej krajiny majú menej než 24 rokov. Táto generácia veľmi často používa sociálne siete - v Nigérii predovšetkým tie, ktoré vlastní Meta, vrátane Facebooku, WhatsAppu či Instagramu.