Róbert Slovák, odborník na digitálny marketing
Kľúčom k úspechu je vyvolávanie vášní
O čom vypovedajú interakcie? Môžeme tvrdiť, že Robert Fico je najpopulárnejší politik na facebooku a Ivan Korčok na instagrame?
- Interakcie svedčia o tom, že politici dokážu vyvolať diskusiu, vedia ľudí primäť k reakcii či zdieľaniu toho, čo publikujú. Nemusí to automaticky znamenať popularitu. Diskusie a vášne môžu vyvolať aj u tých sledovateľov, ktorí im nefandia, ale oponujú.
Sú politici, ktorí majú najviac sledovateľov na sociálnych sieťach, najobľúbenejší, alebo tak to nefunguje?
- Nie, ľudia sledujú aj takých politikov a političky, ktorým nefandia. Vidíme to napríklad aj na nenávistných komentároch, ktoré dostávajú od „fanúšikov“ na sociálnych sieťach.
Dá sa očakávať, že Zuzana Čaputová začne po odchode z kresla prezidentky na sociálnych sieťach klesať?
- Záleží to na tom, čomu sa bude teraz venovať. Ak to budú aktivity, ktoré budú nadväzovať na jej doterajšiu prácu či postoje, napríklad nejaké aktivity na pomoc ohrozeným skupinám či ženám, tak jej nemusia klesať sledovatelia. Ak by začala predávať cez facebook drevené koráliky, isto stratí veľa fanúšikov.