Prečo sa koaličným stranám viac darí na facebooku, tiktoku a youtube, pričom na instagrame hrajú prím skôr opozičné strany?
- Facebook využívajú starší ľudia, podobne aj youtube, ktorý je zároveň obľúbeným kanálom fanúšikov konšpirácií, ktorí už dnes skôr inklinujú k vládnym stranám. Mladí politici koaličných strán šikovne a najmä včas podchytili aj tiktok, v tomto opozícii trochu ušiel vlak, aj keď napríklad Branislav Gröhling s tiktokom pracuje výborne z obsahovej stránky.
Instagram zas zasiahol mestskú a mladšiu cieľovku, kde sa najmä PS dokázalo uplatniť aj vďaka jednotlivým členom, ktorí budovali svoju fanúšikovskú základňu na osobných profiloch.
Čím to je, že niektoré strany sú na sociálnych sieťach úspešnejšie než iné?
- Uspeli s tým, čo je najväčšou hrozbou sociálnych sietí: vyvolávanie vášní, burcovanie voči „nepriateľom“ a šírenie poloprávd a nenávisti.
Ktoré čísla vás najviac zaujali?
- Zaujalo ma, koľko veľa peňazí míňajú politici Smeru a Hlasu na reklamu svojich osobných profilov. Zjavne im veľmi záleží na tom, aby dostali svoje názory medzi ľudí, nech to stojí hoci aj desiatky tisíc eur.