Základným pravidlom akéhokoľvek pobytu je, že zákazník má právo dostať dovolenku v súlade s tým, čo mu bolo sľúbené v zmluve s cestovnou kanceláriou. Ak sa nejaká základná služba, ako napríklad klíma, internet, elektrina, nesplní, alebo nie je k dispozícii, zákazník je oprávnený uplatniť si svoje práva. Ak ste sa dohodli na balkóne s výhľadom na more, a pritom ho môžete vidieť len pri životunebezpečnom vyklonení sa cez zábradlie, rozhodne sa dožadujte svojho.
„V prvom rade čo najskôr - ihneď na mieste kontaktujte delegáta,“ radí Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA). Síce to nie je isté, ale môže sa stať, že nedostatok sa stal len omylom, alebo vám vedia ponúknuť alternatívu, s ktorou budete spokojní.
Vyžiadanie nápravy
Ak narazíte na problémy s ubytovaním, ako sú nefunkčná klíma a internet, alebo s čímkoľvek iným, okamžite na mieste kontaktujte delegáta cestovnej kancelárie. Týmto spôsobom sa CK dozvie o probléme a môže sa pokúsiť ihneď ho vyriešiť. Veľmi často sa to aj podarí. V každom prípade máte nárok na kompenzáciu problému za obdobie, keď trval.
Písomný záznam
Ak problém nebol vyriešený, odporúča sa podať písomnú sťažnosť cestovnej kancelárii. V sťažnosti by ste mali opísať, čo sa stalo, aké kroky ste urobili na mieste a ako situáciu riešil delegát CK. V reklamačnom zápise sa môže uviesť aj vyjadrenie delegáta. Urobte zápis priamo na mieste a odkladajte si dôkazy o komunikácii, ale aj fotografie či videá, ktoré potvrdia problém.
Žiadosť o finančnú kompenzáciu
V prípade, že sa problém nevyrieši a vaša dovolenka bola podstatne ovplyvnená nedostatkom zariadení v hoteli, môžete požiadať o finančnú kompenzáciu. Suma kompenzácie by mala byť primeraná vážnosti a trvanlivosti problému.