Zabuchnite za sebou a ocitnete sa takmer v dokonalej izolácii. V hektickom svete to predstavuje devízu, ktorá blahodarne pôsobí na preťažené zmysly. Nepotrvá dlho a v interiéri sa dokážete už po pár minútach sústrediť. V nejednom aute takýto komfort nemáte a musíte sa vyrovnať s rušivými podnetmi, ktoré zväčša preťažujú sluch a mišmaš tónov môže šoférovi časom značne otupiť pozornosť.
Keď sa rozbehnete, do 100 km/h cestujete v tichu. Veci sa menia pri rýchlosti 140 km/h. Vtedy už do kabíny elektrického Mercedesu-Benz prenikne nejaký aerodynamický hluk, no s tým sa dá bojovať pridaním hlasitosti hudby.
Príplatkové audio Burmester vytiahne detaily aj z priemernej skladby, ale pokiaľ spustíte FLAC súbor, šokuje vás priestorovým zvukom s množstvom detailov, z ktorých sa ježia chlpy. A tá mobilná koncertná sieň navyše aj zábavne jazdí...
Sila na rozdávanie?
Verzia EQB 350 4MATIC má 292 koní a max. krútiaci moment 520 Nm, čo sú hodnoty, ktoré aj auto ťažké 2,17 tony odlepia z miesta tak, že vám hlavové opierky vlepia jednu za uši. Reakcie na pravú nohu sa však výrazne odvíjajú od jazdného režimu. V úspornom nastavení ECO je plyn prispôsobený pomalému tempu, stačí ho stlačiť na desať percent a EQB „plachtí“ so spotrebou okolo 17 kWh, no keď zatúžite po ostrej jazde, zapnite športový režim a svet sa zleje do šmuhy.
Pri nekompromisnom zaobchádzaní si z akumulátora s využiteľnou kapacitou 70,5 kWh ukrojí aj okolo 25 kWh na 100 kilometrov. Lenže takí bezohľadní, aby ste ho na diaľnici v kuse žmýkali až na podlahu, azda nie ste. S tempomatom na 120 km/h viete na záťah prejsť vyše 350 km (dojazd WLTP je 412 km) a dobíjanie do 80 % je záležitosťou jednej toalety spojenej s kávou. Z 10 % to zaberie 32 minút.
V meste ani na diaľnici mu z jazdnej stránky veľmi niet čo vyčítať. V kľukatiacich sa úsekoch sa však už začne prejavovať vyššia hmotnosť. Našťastie má nízko položené ťažisko, a tak sa pod tvrdými brzdami veľmi nenakláňa, no keď poriadne pridáte, sadne v zákrute na vnútorné koleso. Síce nepôjde po predku „von“, no takto si pomerne rýchlo zničíte hranu behúňa pneumatiky.
V rozumných rýchlostiach netrpí nedotáčavosťou, no ak to preženiete, volant vám našťastie s predstihom naznačí, že by to nabudúce nemusel byť dobrý nápad... Zrovnať sa dá rýchlo. Pri najvyššej miere rekuperácie stačí ubrať a v okamihu sa vráti do stopy. Ak to skrátka viete s volantom, nudiť sa nebudete. Nemusíte sa ho báť ani zašpiniť. Má pohon všetkých kolies a s prehľadom vyjde aj strmý kopec v štrkovisku.
Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC
- Výkon: 292 koní
- Max. krútiaci moment: 520 Nm
- Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 6,2 s
- Max. rýchlosť: 160 km/h
- Využiteľná kapacita batérie: 70,5 kWh
- Cena testovanej verzie: 82 434 €