Raziace práce v tuneli Okruhliak napredujú. „Národná diaľničná spoločnosť začala razenie 1,8 kilometer dlhého tunela zo západného portálu koncom apríla. V súčasnosti je v ľavej tunelovej rúre vyrazených viac ako 95 wmetrov a v pravej tunelovej rúre už takmer 100 metrov. Razenie tunela z východného portálu sa predpokladá začiatkom septembra, v súčasnosti sa na východnom portáli vykonávajú terénne úpravy s následným zabezpečením svahov a nadzárezová priekopa,“ uviedli z Národnej diaľničnej spoločnosti. Tunel je súčasťou stavby R4 Prešov - severný obchvat, II. etapa.
Práce prebiehajú cyklickým spôsobom počas nepretržitej prevádzky 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Celkovo je zapojených do procesu približne 180 pracovníkov. „Ukončené sú práce na vybudovaní prístupových ciest, dočasne premostený potok Sekčov a finalizujú sa práce na preložkách inžinierskych sietí. Okrem toho sa na stavbe vykonáva sanácia podložia, vŕtajú sa vibrostĺpy a zakladajú sa násypy. Stavebné práce sa začali aj na mostoch, kde sa vŕtajú pilóty a budujú základy mostov. Najbližšie sa budú realizovať práce súvisiace s preložením vodovodov,“ doplnili diaľničiari.
Obchvat majú dostavať v roku 2027. Úsek na stavbe R4 Prešov - severný obchvat, II. etapa bude dlhý 10,2 km. Pozostáva zo 157 stavebných objektov, z 12 mostov, zo 6 protihlukových stien s celkovou dĺžkou 3 683 m. Súčasťou budovaného úseku je tunel Okruhliak s dĺžkou 1 800 m a jedna mimoúrovňová križovatka Kapušany. Tento úsek ušetrí motoristom v priemere 7 minút, predpokladaná intenzita dopravy by mala byť na úrovni takmer 13-tisíc vozidiel za 24 hodín. Odhadované náklady na výstavbu sú 316 miliónov eur.