Miluje dlhé trasy
Pod kapotou tohto modelu v najvyššej výbave MAX bol osadený 1,5-litrový štvorvalcový vznetový dieselový motor s výkonom 130 koní a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm, dostupným už pri 1 750 ot./min. Cez 8-stupňovú automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom poháňa predné kolesá a v podstate ide o najlepšiu možnú voľbu z ponuky, pretože benzínový 1,2-liter nemá takú silu a elektromobilu ani nemusíme venovať čas.
S nafťákom bola kratšia päťmiestna verzia ťažká 1,67 tony dostatočne živá, aj keď bolo auto plne obsadené a navyše aj dobre držalo stopu. Berlingo má na svoje rozmery pomerne dobre rozloženú hmotnosť a ťažisko je s ohľadom na koncepciu celkom nízko, a tak sa ani raz v diaľničnom tempe nedostavili nepríjemné náklony karosérie. Trochu tomu pomohli aj 16“ pneumatiky.
Keď sme ho vodili v zákrutách za Novou Baňou v tempe okolo 140 km/h, z volantu išla istota a nestalo sa, že by sa zadok nepríjemne zavlnil pri prejazde do vonkajšieho pruhu v zákrute. Tento manéver je pomerne nepríjemný. Odstredivé sily dávajú zabrať zaveseniu a aj pri prejazde miernych nerovností sa stáva, že sa zadné pneumatiky „zavlnia“, čím rozhodia auto.