2. Poveternostné podmienky môžu byť nepredvídateľné
Každý deň v tejto oblasti fúka silný vietor a tým pádom by mohlo často nad touto oblasťou dochádzať k turbulenciám a k náhlym zmenám, ktoré pilotom výrazne sťažujú navigáciu. Zima v tejto oblasti je charakteristická tvrdými mrazmi a snehom, zatiaľ čo v lete prinášajú monzúnové vetry dážď a teploty, ktoré často prudko klesajú cez noc.
3. Nedostatok letísk s núdzovými dráhami
Ak by toto všetko nestačilo, v tejto oblasti je nedostatok letísk so zodpovedajúcimi núdzovými dráhami. Núdzové dráhy sú kľúčové pre poskytnutie priestoru na núdzové pristátia, ktoré môžu byť vyvolané zlyhaním motorov, zhoršujúcimi sa poveternostnými podmienkami alebo dokonca nedostatkom paliva.
V celom Tibete sa nachádza iba päť letísk – Lhasa Gonngar, Nyingchi Mainling, Shigatse Peace, Qamdo Bangda a Ngari Gunsa. To by urobilo každý prelet nad plošinou extrémne riskantnou, ak by sa náhodou niečo pokazilo.