Oslovili sme Dopravný podnik mesta Bratislava, aby vysvetlil, čo má cestujúci v takom prípade urobiť. Ide o komplikáciu, za ktorú namiesto podniku nesie zodpovednosť samotný cestujúci! "Ak sa na automate na predaj cestovných lístkov vyskytne technický problém a automat vydá úzky cestovný lístok, lístok bez potlače alebo s chybnou potlačou, takýto lístok sa podľa prepravného poriadku považuje za neplatný. Prepravní kontrolóri ho, aj napriek označeniu, neuznajú," uviedol hovorca Dopravného podniku Bratislava Jozef Vozár.
Ak sa teda stane, že cestujúcemu sa do rúk z automatu dostane zlý lístok, musí si zakúpiť nový, inak riskuje pokutu od revízora. Samozrejme, kto by ale hádzal peniaze do toho istého automatu? Na pasažierovi tiež ostáva, namieriť si cestu do kamennej prevádzky Dopravného podniku Bratislava a lístok si vymeniť. "Cestujúcim v takomto prípade odporúčame využiť niektorú z elektronických foriem kúpy cestovného lístka. Napríklad službu Kartuj dostupnú vo všetkých vozidlách Dopravného podniku Bratislava alebo SMS lístok. Alternatívne môžu vyskúšať aj iný automat a následne požiadať o výmenu chybne vytlačeného cestovného lístka osobne v akejkoľvek predajni DPB. Lístky označené v označovači sa nevymieňajú," upozornil Vozár.