Ako možné riešenia odporučil zlepšenie pracovných podmienok, zvýšenie platov a poskytovanie motivácií pre mladých ľudí, aby sa rozhodli pre kariéru v školstve, ako aj podporu rekvalifikácií pre nepedagogických zamestnancov. Dôležité pre motiváciu budúcich pedagógov je podľa neho tiež zvýšiť status pedagogického zamestnanca a nastaviť podmienky jeho práce a pôsobenia v školách tak, aby mladí absolventi pedagogických fakúlt neboli odrádzaní od práce v školstve tým, že budú nerešpektovaní, často konfrontovaní nielen zo strany rodičov, ale aj zo strany problémových žiakov.
Doplnil, že na školách, kde napríklad prevládajú žiaci z marginalizovaných komunít, je preto veľmi náročné získať pedagogických pracovníkov, ktorí by dlhodobo v takomto prostredí a podmienkach dokázali pracovať. "Ani pripravované motivačné príspevky zo strany rezortu školstva nebudú pre učiteľov dostatočným motívom v týchto lokalitách zostávať a pracovať," dodal Božik.