"Samosprávy pravidelne hlásia, že najmä školských psychológov a špeciálnych pedagógov je v školách málo, čo ovplyvňuje kvalitu starostlivosti o žiakov s osobitnými potrebami. Počet pedagogických asistentov síce dosahuje 6900, no vzhľadom na narastajúci počet detí so špeciálnymi potrebami je stále potrebné zvýšiť ich počet," upozornil.
Školám tiež podľa Božika chýbajú nepedagogickí zamestnanci, ako sú pracovníci školských jedální, vrátnici, upratovači a iní. Poznamenal, že táto situácia je kritická najmä vo väčších školách a v regiónoch, kde sú nízke platy prekážkou pri nábore nových zamestnancov. Nedostatok týchto zamestnancov podľa neho ohrozuje každodenný chod škôl a komfort žiakov.
Nedostatok učiteľov vníma predseda ZMOS v Bratislavskom kraji, najmä v hlavnom meste, kde je podľa neho konkurencia s inými odvetviami práce najvyššia. Tiež v Košickom kraji s tým, že tento región trpí nedostatkom učiteľov pre demografické zmeny a migráciu pracovnej sily do iných krajín. Poukázal aj na výrazný nedostatok najmä v menších obciach a na vidieku v Banskobystrickom kraji.