Expert na cestovný ruch Bart Neuts z Katolíckej univerzity v Leuvene uviedol, že existujú dve stratégie, ako túto situáciu riešiť: koncentrovať turistov v určitých oblastiach, alebo ich rozmiestniť po celom meste, čo zníži tlak na centrálne oblasti. Tiež to však znamená, že viac turistov v odľahlých oblastiach prinesie rast cien po celom meste.
Minulý rok agentúra Visit Flanders urobila prieskum na vzorke vyše 7000 obyvateľov piatich turistických miest - Antverpy, Bruggy, Gent, Leuven, Mechelen - o vplyve turizmu na ich každodenný život. Zistili, že 64 percent obyvateľov Brúg je naklonených turizmu v ich meste a len 15 percent bolo proti.
V porovnaní s predchádzajúcimi prieskumami však viac obyvateľov Brúg uviedlo, že cestovný ruch negatívne ovplyvňuje ich pohodlie v určitých častiach mesta a narástol aj počet tých, ktorí tvrdia, že turisti znižujú obývateľnosť mesta a spôsobujú nepríjemnosti. Sú aj obavy, že v dôsledku rastúceho turizmu bude chcieť menej ľudí žiť v centre mesta, spôsobí to problémy s dopravou a parkovaním a že ulice s možnosťami nákupov budú menej rozmanité.
Nie je to len prípad Brúg. Preventívne opatrenia zavádzajú aj ďalšie flámske mestá. agentúra Visit Flanders zameriava svoje úsilie na rozdelenie turistov v čase aj priestore a lákaním rôznych záujmových skupín okolo určitých tém, ako je umenie a dedičstvo, kulinárstvo, príroda či cyklistika.