Uviedla to Asociácia železničných dopravcov Slovenska (AROS) s odvolaním sa na list rušňovodiča Českých dráh Jiřího Vondru o stave železničnej infraštruktúry na Slovensku.
"Dva roky upozorňujeme na to, že naše koľaje sú nebezpečné a život ohrozujúce. Riešenie kompetentných sa zatiaľ prejavuje len v znižovaní rýchlosti vlaku na problémových úsekoch na 'bezpečnú' rýchlosť 10 kilometrov za hodinu," uviedol výkonný riaditeľ AROS Patrik Benka.
Obavy jazdiť po slovenských železničných tratiach majú aj českí rušňovodiči. AROS upozornil, že český rušňovodič v liste vedeniu Českých dráh prirovnal slovenskú železničnú infraštruktúru k tankodrómu. Výkon služby na tratiach Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) je podľa neho náročný nielen pre vozidlá, ale aj pre rušňovodičov a hraničí s možným vznikom mimoriadnych udalostí. Vedenie Českých dráh preto pozval na inšpekčnú jazdu, na ktorej sa mali zúčastniť aj zástupcovia ŽSR.