V priemere na jednu ponuku na pracovnom portáli Profesia.sk príde 19 reakcií, no záujem sa líši podľa toho, v akom jazyku je inzerát napísaný. Vyplýva to z analýzy spoločnosti Alma Career, ktorá prevádzkuje pracovný portál Profesia.sk. V utorok o tom informovala PR manažérka spoločnosti Alma Career Ľubica Melcerová.
Najviac ľudí reaguje na pracovné ponuky v slovenskom jazyku, v priemere ich je 20 na jednu ponuku. Na ponuky v maďarčine príde priemerne 19 reakcií, na inzeráty v anglickom jazyku 13 reakcií. Najmenej reakcií príde na ponuky napísané v nemeckom jazyku, v priemere ich je 10. Pritom v nemecky písaných inzerátoch firmy ponúkajú najvyššie platy, v priemere vyše 2400 eur.
"Vysoká mzda pravdepodobne na prvú zaujme, keďže z hľadiska počtu pozretí inzerátu sú tie v nemčine suverénne najklikanejšie - jednu po nemecky napísanú ponuku si pozrie v priemere najviac - až 828 ľudí, čo je o 200 viac ako priemer," uviedla Melcerová. Doplnila však, že podľa vlaňajšej analýzy portálu Profesia.sk uchádzači z hľadiska úrovne znalosti nemeckého jazyka nenapĺňajú dopyt firiem. Podľa Melcerovej si na pracovnú komunikáciu v nemčine teda zrejme netrúfajú, čo spôsobuje menší počet reakcií na inzeráty v nemeckom jazyku.