"Tlak, ktorý na zákazníkov môžu vyvinúť autopožičovne priamo na mieste, spoločne s tým, že sa spotrebiteľ nachádza v cudzej krajine, kde môže nastať aj jazyková bariéra, môže viesť k uzavretiu zmluvy, ktorá je pre spotrebiteľa nevýhodná," uviedla riaditeľka dTest Eduarda Hekšová. Spresnila, že pri online rezervácii si môže spotrebiteľ jednoducho overiť dôveryhodnosť autopožičovne na internete a prečítať skúsenosti iných zákazníkov.
Spotrebiteľská organizácia upozornila, že autopožičovňa nemusí požičať konkrétny model auta, ktorý bol vyobrazený pri cenovej ponuke, musí však poskytnúť vozidlo rovnakej triedy ako zobrazený model. Spotrebiteľom odporučili, aby sa vopred oboznámili s tým, akej triedy autá požičovňa ponúka.
Hororová dovolenka v Grécku: Trajekt prišiel blízko brehu a... Hrozivé, čo vzniklo!
Pozornosť podľa dTestu treba venovať tiež rozsahu a výške poistenia vozidla. Zamerať sa treba najmä na poistné limity a výšku spoluúčasti v prípade dopravnej nehody.