Konáre aj káble
Loď počas utorka dopravili do Michaloviec. Podľa pôvodného plánu mala doraziť do Michaloviec o 16.00 hod. To sa nepodarilo. „Museli sme odrezávať konáre stromov, zdvíhať káble. To nič, sme zatiaľ spokojní. Okrem časového plánu ide všetko ostatné tak, ako sme si predstavovali,“ prezradil s úsmevom včera Lukáč. Špeciálne nákladné vozidlo objednali až v Česku.
Kamión aj s loďou je totiž dlhý 50 m a vysoký 5,5 m. To si žiada špeciálne manévre, najmä v ostrejších zákrutách. „Máme dva ťahače. Náves sa dá upevniť na ťahač z oboch koncov. Keď potrebujeme prejsť ostrejšou zákrutou, odbočíme do opačného smeru, do akého sa chceme dostať. Prvý ťahač odpojíme, na opačnej strane napojíme druhý ťahač a znova ideme správnym smerom,“ vysvetlil majiteľ mohutnej súpravy Zdeněk Novák z českej spoločnosti, ktorá zabezpečuje prepravu kamiónom. Loď majú spustiť na vodu v stredu okolo poludnia.
Parametre lode
- Šírka: 5,5 m
- Dĺžka: 37 m
- Kapacita: 164 pasažierov
- Odchod z Prahy: 8. mája
- Príchod na Zemplínsku šíravu: 21. augusta
- Maximálna rýchlosť: 90 km/h (v ideálnom prípade)
- Dĺžka trasy Ladmovce - Zemplínska šírava: 55 km