Ukázal to prieskum spoločnosti Kruk, ktorá sa zameriava na správu pohľadávok finančných ústavov a korporátnych zákazníkov. Niektorí na svoje koníčky siahnu poriadne do vrecka, iní nedajú skoro nič. Prieskum firmy Kruk sa zameral na to, koľko percent z mesačného rozpočtu je človek ochotný dať na zábavu. A ktorý druh voľnočasovej aktivity uprednostňuje.
Výsledky v porovnaní s dopytovaním z vlaňajšieho roka sa veľmi nezmenili. Nelichotivo však pôsobia vysoké čísla respondentov, ktorí na zábavu nemíňajú nič. Rovnako nie je dobrou správou ani nízky počet tých, ktorí pravidelne chodia na kultúrne podujatia.
Šesťdesiatdva percent Slovákov dá na zábavu a záujmové činnosti do desať percent svojho mesačného rozpočtu. Tieto peniaze najčastejšie smerujú na cestovanie a výlety a najmenej na kultúru. Najčastejší podiel rozpočtu domácností investovaný do zábavy sa medziročne znížil, a naopak vzrástol podiel tých, ktorí investujú 10 až 30 % svojho rodinného rozpočtu, a to z 33 % na 36 %.