Pozor na správne vyplnené prihlášky
Branislav Cehlárik, PR manažér, Dôvera zdravotná poisťovňa
Druhým dôležitým dátumom, ktorý by si mal klient zapamätať, je 31. október 2024. To je posledný deň, keď je možné požiadať o tzv. späťvzatie svojej prihlášky. Skrátka, ak si klient rozmyslel podanie prihlášky do inej zdravotnej poisťovne a chce zostať vo svojej súčasnej zdravotnej poisťovni (tzn. nechce odísť do inej), tak požiada o späťvzatie prihlášky. Rovnako ak klient podal prihlášku do dvoch iných zdravotných poisťovní, tak jednu žiadosť môže vziať späť. V Dôvere všetky prihlášky riadne evidujeme a kontrolujeme, či sú správne vyplnené. Stáva sa totiž, že niektoré prihlášky musíme odmietnuť z dôvodu neúplných údajov. Nových poistencov kontaktujeme priebežne, aby sme ich uistili, že evidujeme prihlášku. Preukaz poistenca im posielame v priebehu decembra, aby sa ním od 1. januára mohli preukázať u lekára.
Podvodné konania „ finančných agentov“ okamžite nahláste
Marianna Bublavá, hovorkyňa, Všeobecná zdravotná poisťovňa
Aj naši poistenci môžu v tomto období čeliť pokusom o nekalé prepoisťovacie praktiky. Zaznamenávame zvýšený počet podnetov od našich poistencov na podvodné konanie, vyzývame ich preto k ostražitosti a overovaniu si informácií. Finanční agenti aktuálne najčastejšie oslovujú poistencov e-mailom alebo osobne na sídliskách miest či vo vlakoch. Súčasťou ich praktík je šírenie rôznych zavádzajúcich tvrdení, ktoré sa týkajú poskytovania zdravotnej starostlivosti, finančnej kondície poisťovne či benefitov. Evidujeme tiež prípady zavádzania pri podpise prihlášky. Objavili sa dokonca prípady nátlaku, keď sú poistenci nútení k okamžitému podpisu prihlášky.
Svoju voľbu si starostlivo zvážte
Kristína Baluchová, hovorkyňa, Union zdravotná poisťovňa
V ostatnom čase sa sprísnila legislatíva, ktorá určuje pravidlá zmeny zdravotnej poisťovne. Záujemcom odporúčame, aby si voľbu svojej zdravotnej poisťovne dobre zvážili. Po odoslaní prihlášky do zdravotnej poisťovne už poistenec či poistenka nemá žiadne povinnosti. Po prijatí prihlášky na zmenu zdravotná poisťovňa prihlášku zaeviduje do svojho informačného systému a do 5 dní od jej prijatia ju odošle na predbežnú akceptáciu na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. ÚDZS o podaní prihlášky informuje príslušnú zdravotnú poisťovňu, ktorá na základe tejto informácie odosiela poistencovi tzv. odchodový list. Zmena zdravotnej poisťovne nastáva od 1. januára nasledujúceho roka. Z novovybranej zdravotnej poisťovne dostane poštou uvítací list, so zmenou už nesúvisia pre poistenca v tejto chvíli žiadne ďalšie povinnosti.