Vnímam to pozitívne
Michal Rehúš, analytik Centra vzdelávacích analýz
Nový štátny vzdelávací program prináša hlavne pozitívne zmeny. Celkovo je to postavené na tom, že by si žiaci mali vedomosti a zručnosti osvojovať vlastnými aktivitami. Teda to už nie je postavené na tom, že učiteľ niečo povie a žiaci si to majú zapamätať.
Zásadným spôsobom sa napríklad upravuje učivo v slovenskom jazyku a literatúre, kde sa bude viac dbať na to, aby deti aplikovali naučené vedomosti v praxi a aby dokázali porozumieť textu, prezentovať svoje názory a argumentovať. Viaceré pozitívne zmeny nastali aj v učive geografie či občianskej náuky. Posilňuje sa rozvoj emocionálnych a sociálnych zručností. Relatívne málo sa však zmenil obsah dejepisu. Niektoré učivo sa bude učiť už v skorších ročníkoch, čo zrejme nie je úplne správne.
Čo si o zmenách myslia pedagogičky či riaditeľky škôl? Čítajte ďalej >>>