ZŠ s MŠ, Pečovská Nová Ves
Máme trochu obavy
Žiaci nebudú iba pasívni prijímatelia informácií, ale budú sa aktívne zapájať do vyučovania od 1. ročníka. Budeme ich viesť k väčšej samostatnosti, aby si vyhľadávali informácie v encyklopédiách, ale aj na internete. My učitelia sa prenesieme do úlohy sprostredkovateľa, ktorý deti navedie, ako môžu získať vedomosti. Veľký dôraz sa bude klásť na kritické myslenie a aby si žiaci vedeli informácie správne zatriediť. Máme trochu obavy z toho, ako to bude vyzerať v praxi, ale usilovne sme sa pripravovali, takže veríme, že to zvládneme.
Pre nás je nový systém dobrý
Dana Jančinová, riaditeľka
Základom sú projektové úlohy, v ktorých sa spojí aj niekoľko predmetov. Žiaci na nich pracujú, rozvíjajú kritické myslenie, tvorivosť, tímovú prácu. Je to rovnako dôležité, ako rozvíjať intelektové schopnosti, aby z nich vyrástli ľudia, s ktorými budú chcieť ostatní pracovať v tíme. Žiaci tak neprijímajú iba fakty, ale konštruktívne premýšľajú a spolupracujú. Školstvo potrebuje túto reformu. Ministerstvo je aktívne a okrem reformy plánujú aj Nežnú revolúciu v školstve, keďže opatrení je 89. Mnohé sú rozumné, ale nájdu sa aj nerozumné. Jedno z nich je, že riaditelia budú finančne trestaní v tisícoch.