Reklama

Jedno z najzábavnejších áut: Hľadať chyby môže byť márne a tempo naberá ako splašené!

Jedno z najzábavnejších áut: Hľadať chyby môže byť márne a tempo naberá ako splašené!

Zdroj: jar

Reklama

Z každého centimetra vyžaruje originalita a do sveta kričí, že vie ísť poriadne rýchlo. Ostrý charakter Cooperu s odhalíte letmým pohľadom na aerodynamické prvky. Na veku kufra tróni prítlačné krídlo, a keď sklopíte oči, objavíte veľký difúzor. No trúfnete si chytiť ho pod krkom?!

V najmenšom Mini je osadený čisto spaľovací motor. Trojdverový drobec dostal benzínový štvorvalcový 1,5-liter s twinscroll turbom, ktorý disponuje výkonom 204 koní a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm. Ešte dôležitejší je však údaj o hmotnosti. Váži iba 1,36 tony, a tak niet divu, že naberá tempo ako splašený.

Dostupná zábava

O prenos sily na predné kolesá sa stará dvojspojková 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá v normálnom režime radí hladko a presne, lenže keď si Cooper S prepnete do najostrejšieho nastavenia, budete trochu nadávať na jej naladenie. Najmä pri výjazde zo zákrut, v ktorých si situácia vyslovene pýta držať podradené, aby ste mali vytočený motor a mohli využiť ťah turba a poslať auto pod plynom v brutálnom záťahu von. Lenže ona dokázala párkrát zaradiť o stupeň vyššie, čím sme strácali cenné desatiny na výjazde a rýchlosť sme preto za apexom naberali pomalšie, než by sme chceli.

Škoda. Aj vzhľadom na to, že motor sa vo vyšších otáčkach cíti ako ryba vo vode. Nad 3,5-tisíca predvádza šou, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani výkonnejšie a drahšie vozidlá, ale k dokonalosti by to chcelo sekvenčnú skriňu, ktorá by vás pustila až k obmedzovaču.

Súvisiace