Zlým správaním však škodia nielen pedagógom a spolužiakom, ale aj sami sebe. Kedy a prečo najčastejšie dochádza ku konfliktným situáciám? Ako treba k takému žiakovi pristupovať?
Najhoršie je, ak takýto stav berieme na ľahkú váhu. „Často sa nám dospelým môže zdať, že detské konflikty sú jednoducho súčasťou dospievania, a ako prišli, tak aj odídu. Také jednoduché to však nie je. Deti sa nerodia s tým, že vedia zvládať všetko, čo život prináša, naopak, potrebujú pomoc a vedenie dospelých. Preto je dôležité, aby mal triedny učiteľ prehľad o tom, čo sa v triede deje, a bol ochotný pomôcť deťom riešiť konflikty, ktoré medzi nimi vznikli,“ vysvetľuje psychologička Anna Pittnerová.
Pani učiteľka deti vystrašila nevšedným trikom s balónom: Deti nerozumeli, čo sa stalo! Ich spolužiak stratil hlavu
Ako zvládať ich agresivitu? Prečo tie konflikty vznikajú? Z čoho pramení tá detská frustrácia či nadradenosť voči iným? Psychologička Anna Pittnerová v tejto súvislosti zdôrazňuje, že deti majú rôzne životné podmienky aj rôznu osobnosť. Niekedy za ich nevhodným správaním môže stáť zlá situácia doma, z ktorej sú frustrované.