Čo sa môže na batérii pokaziť?
Batéria elektromobilu sa skladá z tisícok jednotlivých článkov. Ak zlyhá jeden alebo viac článkov, môže to ovplyvniť celkový výkon batérie. Našťastie netreba vymeniť všetky články, ale len modul (jedna batéria sa skladá z 9 až 12 modulov). Batéria postupne stráca kapacitu v dôsledku opotrebenia pri opakovanom nabíjaní a vybíjaní.
Prečo sú také drahé?
Vysoké náklady na akumulátory majú tri hlavné dôvody. Na ich výrobu sú potrebné kovy lítium a kobalt. Ťažba týchto surovín je v rukách zopár spoločností a dopyt priemyslu (nielen automobilového) je veľmi vysoký. To isté platí aj pre výrobcov batériových článkov. Malý počet veľkých firiem ovláda trh a diktuje ceny. K tomu si treba pripočítať silný tlak od automobiliek na zdokonaľovanie ich výrobkov. Cena však vo všeobecnosti klesá.
Zatiaľ čo v roku 2013 to bolo ešte 400 eur za jednu kWh batérie, v roku 2019 okolo 300 eur a v roku 2023 okolo 150 eur. Hoci cena za jednu kilowatthodinu klesá, kapacita batérií sa zväčšuje, takže nominálny pokles za celú batériu nie je až taký výrazný ako jednotkový. Predpokladá sa, že v roku 2025 by cena za 1 kWh mohla klesnúť pod 100 USD.